>4zr33n;
A
B
O
U
T

M
E
H
E
L
L
O

M
E

H
I
S
T
O
R
Y




H
O
M
E

semasa aku kecil dahulu . . .
13 April 2012 | 2:29 PM | add a comment | 2 comments
okay entry nie pnjang. sape tak suke mmbaca, boleh lah pulang ke blog masing2 :D

tadika :
mse nie aku okay je. xde pape halangan pun. cume teringat kasut aku dulu pakai butang. comel je. aku sorg je kowt pkai kasut cmtu mse tu, yg lain sume pkai kasut lekat2, tak pun kasut tali, takpun kasut sarung je. kire mcm aku sorg jelah ade kasut tu. bermula dari kecik memang aku dh pelik T_T eh bukan riak, nk bgtau yg mak aku belikan kasut tu, 2! sebab senang katanya kalau basah nt ade spare. *anakbongsumemangmanja

darjah 1 :
time nie aku mogok tanak g skolah. sebabnye ade sorg cikgu nie cubit aku kuat2 sebab salah tampal gambar kat dlm buku. patutnye tampal dekat buku berita (alaaa yg atas kosong smpai separuh, pastu bru ade garis2 tu) ha pastu cikgu selalu aim aku smpai menimbulkan rasa takut yg amat sgt. n apabila rasa takut menghantui diri, aku pun nekad lari sekolah. keluar pagar, hampir 1 setengah kilometer jugak lah aku jln. punye lah semangat melarikan diri kononnya mampu smpai rumah dgn tenang. last2 cikgu kejar naik kereta! ambik kau. nasib baik cikgu tu pujuk aku. HAHA. kene pukul dengan mak sampai penggaru badan yg kayu tu, tau kan? ha bnde tu patah dua sebab sebat aku. HAHA/

darjah 2 : 
aku dh x mogok lagi sbb ayah aku dh selesaikan masalah aku. tapi aku selalu pengsan kt sekolah. gastrik katanye. teringat makcik kantin bg minum susu sbb aku pengsan. tp susu manis! nikmat tu. HAHA. 

darjah 3 : 
mse nie hidung aku selalu berdarah. mak ckp badan aku panas sbb tu lah berdarah je. adehhh, teringat lg tgh buat matematik, TIS! setitik darah jatuh atas buku. dahsat betul, x sedar idung berdarah. satu kelas kecoh mcm 1 muke je yg darah nk kecoh2. HAHA

darjah 4, 5 6 :
aku biasa2 je. xde bnde pun yg boleh dibanggakan. tp rsult UPSR aku agak boleh dibanggakan. HAHA. and and and aku teringat ade org dtg2 sekolah jual buku cerita. aku mesti beli. i repeat, MESTI beli, paksa mak aku suruh beli, pling sikit pun mesti nak satu. apelah kan. tp aku bce. buku paling x bole lupe 'angsa bertelur emas' kalau x silap lah. ade lg bukunye yg tertulis 'ini azreen ahmad yg punye'. HAHA. normal lah budak2 kan. :D

tingkatan 1 - 5 :
byk sgt kenangan. aku tak nakal. aku okay2 je. x pendiam, x lah terlalu byk ckp, x bodoh n x jugak pandai bebeno. boleh nk dikatakan aku sederhana smpai ke la nieee :)


masa kecik dulu, selalu kne pukul dengan mak. sebab, suke buat serak, maksodnye, suke buat sepah bilik n ape2 lah yg mak aku dh kemas. memang aku lah yg kuat buat selerak. nak buat cmne, mak aku simpan barang yg penting2 tu kat bawah, ye aku mmbuat rombakan semula. HAHA. penah kne kurung dlm bilik dgn ayah sbb degil sgt. nyaris kne pukul dgn tali pinggang. tp ayah aku baik, x kene pun. :)

boleh nak dikatakan aku mse kecik memang lah degil Nauzubillah <- bak kata mak aku. HAHA. tp tu semua pengajaran, dah puas degil masa kecik, dah besar dh kurang dh degil aku. 

okay rindu nk main beskal ptg2, beli eskem, beli gula2, makan abc, ahhhh bestnye zaman dulu. main ting ting. main jutaria, main sembunyi ibu, main baling selipar, main bola beracun, main masak2, main kejar2, main badminton, main lawan pemadam dlm kelas, main gasing gune pemadam smpaikan abes pemadam hitam legam akibat trkena pencil leads. makan kuaci buang dlm laci meja, mkn buah rambai then baling kat syiling sekolah agama, HAHA, keluar dari sekolah pegi beli mi siput makcik area sekolah n setengah jam lepas tu baru balik kelas. haihhhh byk jugak kerja2 x bermoral yg aku buat. HAHA. semuanye aku rinduuuu.

dah besar nak buat mcmtu lg? memang kene maki. HAHA.okbai. memang pnjang kan? thanks kpd sesiapa yg baca habis :) 

wasssalam...


Older Post | Newer Post





Designed By Azreen Ahmad | 2012 4zr33n.blogspot.com